سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هکر کسی است که قوانین و امنیت برنامه ها را که با استفاده از زبان های برنامه نویسی مخصوصی نوشته شده اند از بین ببرد.پس یادگیری برنامه نویسی برای هک کردن ضروری است ، بدین منظور باید از منطق برنامه شناخت داشته باشد.عیب های آن را پیدا و سپس آنها را استخراج کند..پس یک هکر برای انجام کارش باید چندین زبان برنامه نویسی را یاد بگیرد.پس نگاهی بیاندازید به مهم ترین زبان های برنامه نویسی مخصوص این کارها و روش های اعمال آنها !

زبان های برنامه نویسی زیادی وجود دارند اما به علت وجود هدف های مختلف،فقط تعداد کمی از آنها برای هک کردن ضروری است.این کار سه بخش دارد که هر کدام کدنویسی مخصوص به خود را دارند.

 

هک وب و نفوذ ( Web Hacking and Pentesitng )

اکسپلویت نویسی (Exploit Writing )

مهندسی معکوس (Reverse Engineering )

زبان های برنامه نویسی به منظور هک وب و نفوذ

اگر به هک کردن وب و نفوذ علاقه دارید باید این زبان ها را حداقل در حد پایه و متوسط یاد بگیرید.

 

1- HTML

برای شروع برنامه نویسی همیشه از پایه ترین زبان شروع کنید..HTML ابتدایی ترین زبان نشناه گذاری از نوع استاتیک یا ایستا (Static Markup Language ) است که اهمیت بسیار زیادی دارد و برای درک کردن عملیات ، پاسخگویی ، منطق و ساختار یک وب باید به طور کامل با آن آشنایی پیدا کرد..

 

2- Java Script

جاوا اسکریپت زبانی است که بیشترین استفاده را در برنامه نویسی سمت مشتری ( Client – Side ) دارد . یادگیری این زبان باید جزو اولویت های شما باشد.درک بالا نسبت به منطقی که پشت کدهای این زبان وجود دارد ، شما را قادر میسازد تا بتوانید عیب های موجود در برنامه ها را پیدا کنید.

 

3- SQL

SQL زبان برنامه نویسی پایگاه داده (Database Programming Language ) است و چون همه اطلاعات درون پایگاه داده ذخیره میشوند پس باید دانش خود را در ارتباط با برنامه نویسی پایگاه داده و آسیب پذیری که مهم ترین بخش های وب هستند افزایش داد..

 

4- PHP

PHP محبوب ترین زبان برنامه نویسی پویا (Dynamic Programming Language ) است.برخلاف جاوا اسکریپت ، PHP زبانی سمت سرور ( Server – Side ) است.PHP به افرادی که در زمینه تست هک و نفوذ تازه کار هستند به شدت پیشنهاد میشود!

 

5- Perl

Perl بنا به دلایل کاربردی ارزش یادگیری را دارد .. این زبان به طور گسترده در صفحه های فعال وب و اداره ی سیستم استفاده میشود. به همین دلیل حتی اگر هیچوقت نتوانستید کدهای این زبان را بنویسید ، حداقل خواندن و درک آنها را یاد بگیرید !

 

زبان های برنامه نویسی مخصوص اکسپلویت نویسی

اکسپلویت نویسی بخش پیشرفته هک کردن است که به زبان های سطح بالاتر نیاز دارد .. هر هکر حرفه ای باید با اکسپلویت نویسی آشنا باشد.این کار میتواند با زبان های برنامه نویسی چون سی ، سی پلاس پلاس ، روبی ، پایتون و .. انجام شود.

 

1- C/C++

بیشترین مورد استفاده زبان سی که سرچشمه تمام زبان های برنامه نویسی است ، ساخت نرم افزار های لینوکس ، ویندوز و غیره است. اما در توسعه و نوشتن اکسپلویت ها نیز کاربرد دارد .. با این وجود زبان سی پلاس پلاس زبانی قوی تر از سی است و از آن در ساخت برنامه های مختلفی مثل بازی ها استفاده میشود ..

 

2- Python

پایتون بیشترین استفاده را در اکسپلویت نویسی دارد و برای آنکه بتوانید درباره ساخت اکسپلویت ها اطلاعات زیادی به دست آورید ، شدیدا به شما پیشنهاد میشود تا در پایتون شروع به یادگیری برنامه نویسی سوکت ( Python Socket Programming ) بکنید.

 

3- Ruby

روبی زبان برنامه نویسی ساده و در عین حال سخت از نظر شی گرایی است . روبی در اکسپلویت نویسی کاربرد زیادی دارد.همچنین از این زبان برای اسکریپت نویسی meterpreter و ساخت چهارچوب metasplot نیز استفاده شده است.

 

4- Java

جاوا اولین بار برای تاکید بر قابلیتش مبنی بر اجرا در پلتفرم های مختلف (Cross-Platform ) با شعار “یکبار بنویس ، همه جا اجرا کن ” منتشر شد ! شما میتوانید از این زبان برای ساختن ابزار های مختلف ، اکسپلویت های پنهان و یا مخرب کامپیوتر استفاده کنید..

 

5- LISP

LISP دومین زبان برنامه نویسی قدیمی و سطح بالاست که در دنیای امروز به شکل گسترده ای استفاده میشود.این زبان یک زبان کاملا باز و انعطاف پذیر است که آنرا مورد علاقه هکر ها میکند.در این زبان شما قادرید قواعد ( Syntax ) خود را تعریف کنید و هرگونه الگوی دلخواه را بسازید و در برنامه خود به کار ببرید..

 

زبان های برنامه نویسی برای مهندسی معکوس

نام دیگر مهندسی معکوس Back Engineering است و فرآیندی است که اطلاعات و طراحی آنها را از هر چیز ساخته انسان استخراج میکند و بر اساس آنها دوباره به تولید آن و هرچیز جدید دیگری میپردازد. از این فرآیند برای جلوگیری از جرایم استفاده میشود ، به این شکل که عملکرد بد افزار مورد نظر و روش شناسایی و از بین بردن آن را با مهندسی معکوس متوجه میشوند و به کامپیوتر ها و دستگاه ها اجازه ی همکاری را میدهند..از این فرآیند میتوان برای کرک کردن نرم افزار و رسانه ها نیز استفاده کرد تا مانعی که از کپی جلوگیری میکند را از بین ببرد..

 

در آخر اینکه زبان های برنامه نویسی که مخصوص هک کردن هستند ، به برنامه ای که برای هک مدنظر دارید بستگی دارد. برای مثال ، اگر برنامه ی مدنظر برنامه ی تحت وبی است که با ASP.NET کدنویسی شده ، شما با اطلاعاتی که از زبان PHP دارید ، گرچه میتوانید به سختی منطق کد را درک کنید اما قادر به هک آن نیستید پس دقیقا بدانید که چه چیزی را برای هک در نظر دارید و آن برنامه به چه زبانی کدنویسی شده است. 

منبع : kaliboys.com


اولین دیدگاه را شما بگذارید

 (JAM...   


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ